Circuit de Brno

De la Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure.
Saltar a la navegació Saltar a la cerca
Circuit de Masaryk
el 17 d’agost de 2014
Superbike
Temps de registre 1'59.291
Establert per UK Cal Crutchlow
encès Japó Yamaha YZF-R1
L ' 11 de juliol de 2010
des del lloc web oficial sbk.perugiatiming.com
Mapa d’ubicació

Coordenades : 49 ° 12'17 "N 16 ° 27'02" E / 49.204722 ° N 16.450556 ° E 49.204722; 16.450556

El circuit de Brno (anomenat oficialment circuit de Masaryk pel nom del primer president txecoslovac Tomáš Masaryk ) és la seu històrica del Gran Premi de Motociclisme de la República Txeca i es troba a 14 km al nord-oest de la ciutat del mateix nom a la República Txeca. (A 1 km de la sortida 182 de l' autopista D1 ).

Història

L’evolució del circuit de Brno

A la dècada de 1920 , seguint els exemples d'altres circuits europeus especialment llargs com el Nürburgring , es va construir la primera ruta per carreteres generalment obertes al trànsit, amb una longitud de 29,194 km [1] , coneguda com Masarykův Okruh (Circuit de Masaryk). Les primeres edicions de la cursa, a l'aleshores Txecoslovàquia, es disputaven entre cotxes de carreres i vivien en els duels de pilots com Tazio Nuvolari , Rudolf Caracciola i Luigi Villoresi .

Després de la Segona Guerra Mundial, el recorregut es va escurçar a 17,8 km i es va invertir el sentit de la marxa, passant de sentit horari a sentit horari, passant a anomenar-se Brněnský Okruh (Circuit de Brno): el 1949 va tenir lloc la primera cursa de la postguerra amb la victòria d’un Ferrari amb rodes obertes.

Des del 1950 també van començar la motocicleta de competició, tot i que encara no formaven part de les curses del campionat que van arribar per primera vegada a aquesta pista només el 1965 , després d'una nova modificació del recorregut es va reduir de nou a 13,9 quilòmetres, amb l'exclusió del tram Žebětín .

La primera edició del Gran Premi va suposar, a la classe 500 , una doble victòria del fabricant italià MV Agusta amb Mike Hailwood i Giacomo Agostini al volant , mentre que a la classe 250 Phil Read va guanyar amb una Yamaha i a la classe 125 una Suzuki .

Una nova reestructuració va escurçar el circuit fins a 10,9 km el 1975 , però, a causa de les normes de seguretat cada vegada més estrictes imposades als circuits, l’última cursa del campionat del món va tenir lloc allà el 1982, mentre que entre el 1983 i el 1986 es va disputar el Campionat d’Europa, el 1984 el Campionat Mundial TT F2 [2] i va acollir proves dels campionats menors de motociclisme fins al 1986 , suplantats a partir del 1987 pel circuit permanent acabat de completar, després que als anys setanta ja s'haguessin fet propostes en aquest sentit [3] .

La primera dècada de la dècada de 2000 va augmentar el nombre de competicions internacionals (vi disputades curses mundials del Campionat Mundial , el Campionat Mundial de Superbike , el Campionat FIA GT , Campionat Mundial de Turismes, etc.) en aquesta pista, però recentment El circuit ha estat víctima d'una greu crisi econòmica que va provocar la cancel·lació de molts esdeveniments esportius. El campionat mundial de Gran Turismo, Turismo, Superbike i MotoGP es va disputar per última vegada el 2010, 2011, 2012 (amb l’única excepció de 2018) i 2020 respectivament.

L’hipòdrom

El 1987 es va inaugurar el nou circuit permanent en una zona no gaire llunyana de l'original, de la qual s'ha guardat la zona de fosses com a record. El Campionat del Món hi ha estat corrent regularment des de llavors, amb un parèntesi el 1992.

En els darrers anys hi ha hagut proves realitzades per David Coulthard per avaluar la possibilitat de realitzar un Gran Premi de Fórmula 1 en aquest circuit i el 8 d’octubre del 2006 va acollir una prova de la sèrie de vehicles del Gran Premi A1 .

Des del punt de vista tècnic, es caracteritza per la presència d’un primer revolt de forquilla (que porta el nom de František Šťastný ) a la dreta, i immediatament després es produeix un revolt a l’esquerra seguit d’una recta d’uns 500 m que comença amb una lleugera pujada i després s'acaba baixant (formant així una gepa), després hi ha una chicana esquerra-dreta, una baixada recta, una zona guiada caracteritzada per 5 corbes (anomenades Stadion) de les quals 3 a la dreta i 2 a l'esquerra , després hi ha una baixada recta seguida d’un revolt a la dreta (que porta el nom de Kevin Schwantz ), aquí el circuit comença a pujar per arribar a la segona chicana esquerra-dreta, seguit d’una recta ascendent que acaba amb la corba S final (també esquerra-dreta) [4] .

El 2008 es va ressorgir completament.

Característiques del circuit

• pendent màxim de baixada: 5%

[5]

Nota

1. Zdenek Zavrel: Historie automobolovych zavodu 1930 - 2002, Computer Press Brno 2003 .
  2. ^ En aquesta ocasió, va guanyar l’irlandès del nord Brian Reid
  3. ^ Projecte per a un circuit permanent a Brno per substituir l'antic circuit per carretera, a www.gdecarli.it
  4. ^ La volta segons Marco Melandri
  5. ^ Il Circuito su motogippy Arxivat el 15 de febrer de 2009 a Internet Archive .

Articles relacionats

Altres projectes

Enllaços externs

• Lloc oficial [ enllaç trencat ] , a automotodrombrno.cz . Edita a Wikidata
  • ( CS , EN ) Lloc oficial , a automotodrombrno.cz . Edita a Wikidata
Control de l'autoritat VIAF ( EN ) 125974352 · WorldCat Identities ( EN ) viaf-125974352