Portal: fotografia

De la Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure.
Saltar a la navegació Saltar a la cerca
Carpeta Viola.jpg
Human-emblem-camera-BW.png
Benvingut!


Progettoofotografiagrafica2.jpg
Benvingut al Portal de Fotografia!


Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Human-emblem-camera-BW.png
Tècniques i eines
Kein foto.jpg Fotografia

Enfocament automàtic , camp , ulls vermells , exposició , profunditat de camp , profunditat d’enfocament , composició , emmarcament , enfocament , desenfocament , pla , resolució , assumpte , impressió , desenvolupament , vinyeta .

Kodak Retina Reflex III vers 1961.png Tècniques

Bracketing , Raw (fotografia) , Doble exposició , efecte Kirlian , Fotogrametria , Retoc fotogràfic , Fotomuntatge , Gonzo , Panoràmica , Sistema zonal , Solarització , Natura morta

Kleinbildnegativfilm.jpg Equipament

35 mm , Càmera fosca , Diafragma , Diapositiva , Mesurador d’exposició , Filtre , Flash , Càmera digital , Acabat fotogràfic , Càmera , Visor , Lent , Obturador , Pel·lícula , rèflex analògic , rèflex digital , teleobjectiu , zoom , 24x36 mm , banc òptic .

Ambrotype.jpg Procediments

Heliografia , Fotografia digital , Daguerrotip , Calotip , Ambrotip , Tipus de ferro , Autocromia , Estenoscòpia , Woodburytipia .

Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Human-emblem-camera-BW.png
Història
Studijskifotoaparat.JPG Història de la fotografia

Gèneres Fotògrafs : per nom - per nacionalitat - Wikipedians

Olympus E-30-Cutmodel.jpg Fotografia

Aèria , Artística , Cinematogràfica , Digital , Documental , Humanista , Glamour , Macro , Paisatge , Naturalista , Subaquàtic .

Magnum logo photos.png Moviments

Bauhaus , Beefcake , fotografia lesbiana , Grup f / 64 , Lomography , Magnum , Pictorialisme , Fotografia recta .

National Gallery head-on shot.jpg Museus i exposicions

Noves topografies: fotografies d’un paisatge alterat per l’home , Centre Pompidou , MOMA de Nova York , Museu Guggenheim de Nova York , Carnagie Museum of Art , The Art Institute of Chicago , Museum of Art of Indianapolis , Museum of Science "Leonardo da Vinci" , Museu d’Art Modern de Senigallia .

Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Human-emblem-camera-BW.png
Una veu en primer pla

Fotografia submarina

Uwanemonefish.jpg

La fotografia submarina és un tipus de fotografia feta sota l'aigua , durant una immersió o fins i tot practicant snorkel , busseig lliure o natació , mitjançant un equipament especial i precaucions especials.

A part dels primers intents i les primeres fotografies "submarines" fetes per William Thompson ( 1856 ), Louis Boutan ( 1893 ) i WH Longley i Charles Martin ( 1923 ), el viatge de Jacques-Yves Cousteau a bord del Calypso en direcció a ' Indian Ocean el 1955 es pot considerar l’inici de la fotografia en color submarí tal com la coneixem actualment. L’ acompanyà Luis Marden que, amb una càmera Rolleiflex (inserida en una funda impermeable per a primers plans) i una Leica (per a fotografies llargues), gràcies també a l’experiència de la tripulació de Calypso i als mètodes totalment artesanals: la impermeabilització de filaments de la les làmpades de flaix , llavors molt grans, es feien amb cera calenta inserida amb una xeringa , per exemple - van fer possibles les primeres seqüències de fotografies submarines.

... continua


Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Human-emblem-camera-BW.png
Una veu sobre la tècnica

Suport

Desglossament de suports IMGP7159h.jpg





En fotografia, el bracketing és una tècnica de rodatge que consisteix a fer diverses imatges fotogràfiques del mateix subjecte mitjançant diferents configuracions, normalment una exposició diferent. El bracketing és útil i sovint es recomana en situacions en què és difícil obtenir una fotografia correcta amb una sola presa, especialment quan una petita variació dels paràmetres d’exposició té un gran efecte sobre la imatge resultant.

... continua

Exposicions importants en curs

  • Milà , Tina Modotti , dones de Tina Modottiː, Mèxic i llibertat a l’espai Photo Mudec del Museu de les Cultures (MUDEC) , de l’1 de maig al 7 de novembre de 2021
  • Roma , Riccardo Ghilardi , Prove di Libertà: Riccardo Ghilardi exposat al Maxxi , espai addicional del Maxxi a Roma, de l'11 de maig al 6 de juny, l'exposició seguirà als "Cinecittà Studios" fins al 31 de juliol.

Nova plantilla del projecte de fotografia

Comunicem la nostra participació al Projecte de Fotografia a la nostra pàgina d’usuari amb la següent plantilla, creada pel nostre company [ @ Paskwiki ] , a qui agraïm sincerament! :)


Nikon D7200 01-2016 img2 cos frontal transparent.png Aquest usuari col·labora al Projecte Fotografia .


Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Aplicacions al núvol bookcase.svg
Categories


Aquestes són les subcategories de la fotografia de Viquipèdia:


Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Wikimedia-logo.svg
Altres projectes


Altres projectes

Wikimedia logo family complete-2013.svg






Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Vista-package graphics rot.png
Tirs famosos


Avís: no s'han introduït paràmetres

Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Human-emblem-camera-BW.png
Una veu sobre la història

Niépce: la primera fotografia?

Heliografia de Niépce del 1826
L’interès per la producció d’imatges sense intervenció humana li va venir de la litografia : experimentant amb diferents tècniques Niépce aconsegueix obtenir, el 1823 o el 1826 , la seva primera imatge dibuixada per la llum que defineix l’ heliografia , la mare de la fotografia moderna. El 1827 , durant un viatge a París , va conèixer Daguerre i Lemaitre que més tard es van convertir en els seus col·laboradors. El 1828 fundà amb Daguerre una associació per a la millora de l'heliografia.

... continua


Com valores aquesta foto de Commons?

Birkenau-guard-post

Realment val una imatge mil paraules? Sí, és cert, però només si aquesta imatge "comunica", "parla" un llenguatge entenedor, igual que un raonament format per paraules pronunciades en seqüència. Mil paraules desconnectades pronunciades una darrere l’altra no formen cap raonament, així que ho és per a la fotografia. Com abans de parlar, hem d’operar el cervell per fer un raonament coherent, així és amb la fotografia. Ha de tenir un llenguatge coherent i comunicar coherentment el que volem, no es contempla la "sort" en fotografia. Voleu aprendre? Primera lliçó, molt senzilla: estudieu (no només mireu ) les fotografies d’una revista qualificada, fins i tot les de moda (Vogue per exemple), o L’Espresso i Panorama (prohibides, les de xafarderies) i pregunteu-vos: Per què s’ha publicat? . Assignatura? Enquadrament (fonamental)? Exposició? (Vés amb compte de no ser precipitat, hi ha fotos sobreexposades o subexposades que són obres mestres i d’altres de característiques similars que són autèntiques merda, el mateix passa amb el desenfocament i el desenfocament). Si entreneu per estudiar les fotos publicades, aviat aprendreu. Comencem de seguida: foto d’una “torre de guaita” en un camp de concentració. Creus que és bonic? horrible? Perquè?
Consell: el tema i el context són coherents amb el drama comunicat per la foto? L'exposició (terra terra: light) està "endevinada"? Parlar clar? Què comunica? Quins són els "elements" que creieu que destaquen constantment en aquesta fotografia? Més difícil (condemnat): segons la vostra opinió, quin objectiu es va utilitzar? Gran angular, estàndard de 50-55 mm o tele?

Pix.gif
Carpeta Viola.jpg
Human-emblem-camera-BW.png
Visió general



Pix.gif